Personlig Trening

Personlig Trening

Vil du komme i form og virkelig se resultater av din trening? En Personlig Trener (PT) vil hjelpe deg å nå dine mål! Du vil få riktige verktøy for at DIN trening skal bli OPTIMAL!

  • effektiv trening
  • motivasjon
  • kostholdsveiledning
  • raskere resultater
  • mer kunnskap
  • sikrere trening

Interessert? Ta kontakt med vår resepsjon eller PT direkte og bestill en time!


Kom i form med PT-gruppe!

Gruppekurs og tett oppfølging i 12 uker – for deg som ønsker inspirasjon og motivasjon til å bli en sunnere og sprekere utgave av deg selv, for deg som vil trene hardere og få mer treningsresultater, for deg som ønsker å gå ned i vekt. Oppstart januar og august hvert år. Meld deg på, plassene ryker fort! Kurset holdes på ettermiddag/kveldstid. Trening to dager i uka med Roddy McLeod og Ofer Halperin. Kostholdsveiledning med Vibeke Holmvåg Tuft. Veiing/kroppsanalyse hvis ønsket.

Send epost for info og påmelding (bindende) til roddymcleod@gmail.com

Pris er 1200 kr pr mnd, og du må være medlem ved Ås fysioterapi og treningssenter, Xpress Performance eller S.P.A.R.T.A treningssenter. Redusert pris for tidligere kursdeltakere. 


SONDRE ERIKSEN

«Konkrete Mål + Smart Trening = Gode Resultater»

Sondre har bred erfaringsbakgrunn og har arbeidet med alt fra idrettsutøvere til klienter i rehabilitering. Sammen med Sondre kartlegger du dine ambisjoner; som for eksempel å løpe maraton eller løpe sammenhengende i 20 minutter, få en sterkere kjernemuskulatur eller ta flere armhevinger, eller kanskje du søker hjelp til vektnedgang. Han lager en individuell plan basert på dine behov og ønsker, og han hjelper deg med å nå målene dine!

Sondre har bachelorutdannelse innen folkehelse med videreutdannelse innen biologi og ernæring. Han har en bred treningsbakgrunn og har i flere år holdt gruppe- og personlig trener timer.

Ta kontakt for PT time, treningsveiledning eller ved spørsmål rundt trening og kosthold.

Epost: sondreeriksen@gmail.com
Telefon: 45 48 54 13


KAROLINA ØSTLUND

″Trening gir deg en kropp som tåler hverdagens utfordringer – både fysisk og psykisk – bedre!”

Karolina er opptatt av hva trening og aktivitet gjør med helsen i det lange løp. Hun vil gjerne inspirere deg til å innføre gode vaner og hjelpe deg med å finne en treningsform du får glede av. Hun vil tilpasse treningen til ditt utgangspunkt og dine forutsetninger slik at du kan føle at trening er noe du får til, uansett hvor i livet du er! Karolina er utdannet statsviter og har vært instruktør i Argentinsk Tango i mange år. Hun har så utdannet seg til Personlig trener (PT), Kostholdsveileder og Coach. Du finner henne på facebook som ″PT Karolina Østlund″. Ta kontakt for en PT time eller treningsveiledning.

•Personlig Trener, Akademiet for Personlig Trening (AFPT) •Kostholdsveileder, AFPT •Coach, AFPT •Argentinsk Tango instruktør

Epost: karolina.ostlund@outlook.com


RODDY MCLEOD

«Alle mennesker kan bli supermennesker! Ikke la noe hindre deg i å nå dine mål!»

Roddy har eid og drevet Ås fysioterapi og treningssenter siden 2010. Han har økonomi og militær bakgrunn, vokste opp med å trene håndball og Squash på høyt nivå. En veldig energisk mann du oftest vil finne i full fart med 100 baller i lufta. Han mener at med riktig trening og gradvis progresjon kan alle få utrolige resultater og mindre smerter. Det er aldri for sent å komme i god form!

•Personlig Trener, Akademiet for Personlig Trening (AFPT) •CrossFit instruktør •Les Mills BodyPump, Grit, CXWORX og RPM/Spinning instruktør •Pilates instruktør, Pilates Room •TRX instruktør •Squash instruktør


OFER HALPERIN

«Det handler ikke bare om å trene hardt, men også om å trene smart!»

Ofer har jobbet med trening siden 2006 og har vært hos oss siden 2010. En veldig sosial, motiverende og glad mann som vokste opp med å spille volleyball på høyt nivå. Han inspirerer og hjelper deg å nå dine mål.

•Personlig Trener, Akademiet for Personlig Trening (AFPT) •Massasjeterapeut, Axelsons BWS •Les Mills BodyPump og Grit instruktør •Sats Tabata og Parkour instruktør


VIBEKE HOLMVÅG TUFT

«I naturen finnes verken belønning eller straff – bare konsekvenser, de valgene vi tar knyttet til kosthold og trening har konsekvenser for vår helse både på kort og lang sikt!»

Vibeke har jobbet som instruktør ved ulike treningssenter siden 1997. Hun jobbet som PT ved Powerhouse Gym i Texas, USA i noen år og kom til Ås i 2010 hvor hun startet opp med de første Zumbatimene på Ås treningssenter.

Har du et ønske om et bedre kosthold, men vet ikke helt hva du skal spise og hvor mye? Et ønske om å gå ned i vekt? Få mer overskudd? Et kosthold som er gunstig for magen? Eller et kosthold som er optimalt for muskelvekst?  Vibeke kan veilede, motivere, anbefale og skreddersy et kosthold som hjelper deg med dette.

Vibeke ønsker å hjelpe kunder ved Ås treningssenter til å ta de riktige valgene både innen kosthold og trening og på den måten styrke sin helse.

•Personlig trener utdanning, AFPA •Kostholdsveileder, AFPT •Zumba instruktør, Zumba Fitness •Les Mills RPM/Spinnings •Instruktør- og trenerkurs innen idrett

Epost: vibekeht@gmail.com 
Telefon: 45 18 84 29


MARIANNE VIK

«Trening gjør deg glad og robust

Marianne brenner for at aktivitet og trening skal bli en naturlig del av din hverdag. Hun er utdannet lektor og liker å hjelpe andre til både å sette mål og nå sine mål. Hun har alltid vært en aktiv mosjonist som særlig har drevet med håndball og langrenn, hun sier aldri nei til en randonee-tur og tror på at det aldri er for sent å begynne med noe nytt!
Marianne er opptatt av at funksjonell trening og fysisk aktivitet er helsefremmende, både fysisk og psykisk.
Ta kontakt for PT time eller treningsveiledning!

•Personlig Trener, Norges Idrettshøyskole (NIH) •Les Mills BodyPump instruktør

Epost: marianne@trene.net 
Telefon: 92 03 35 19


ARIELLE PUENTE BAKER

«Jeg tilrettelegger og følger opp treningsplan til punkt og prikke for at du skal ha progresjon for en bedre fysikk, helse og livsstil!«

Arielle er tidligere Dominicans Junior Mester i mellomdistanse-løping og representerte Den dominikanske republikk i OL Atlanta 1996! Hun har flere gjennomførte norske hinderløp med gode plasseringer på elite nivå, blant annet ved X-run Toughest i Oslo. I 2016 ble hun kåret til Norgesmester i Bodyfitness (under 163 cm) og kom på tredje plass i Nordisk Mesterskap i Bodyfitness! Arielle former en treningsplan ut ifra den totale belastningen i din hverdag. Hun gir deg tips innen kost og grundig kunnskap innen styrke, kondisjon og bevegelighetstrening ut ifra ditt behov.

•Personlig Trener, Active Education 
•Fitness Coach

Epost: ariellebakerfitness@gmail.com 
Telefon: 46 81 81 86
 Les mer og book time


Lurer du på hva en PT (personlig trener) egentlig er?

I dag er det flere og flere som benytter seg av PT. Vi er blitt mye flinkere til å ta vare på helsa vår og mange investerer mer enn gjerne i en PT for å få hjelp til å trene riktig og for å holde motivasjonen på topp! Gamle og unge, overvektige og undervektige, godt trente og veldig utrente.

En PT er en som vil hjelpe deg til å finne riktig treningsform for deg og dine mål, ut i fra de forutsetninger du og din kropp har. En PT kan blant annet hjelpe deg til å trene riktig, med å bli sterkere, raskere, med å bygge muskler, holde vekten, eller til å gå ned i vekt. Ikke minst kan en PT gi deg inspirasjon og motivasjon.

Tenk litt på hva det er du ønsker å oppnå med treningen. Hva er dine mål? Dette er noe din kommende PT er nødt til å vite for å kunne hjelpe deg frem mot dine ønskede resultater og behov.

Våre PT’er jobber på treningssenteret fordi de er lidenskapelig interessert i trening, kropp, helse og mennesket i sin helhet. Er du i tvil om hvem av PT’ene du skal velge, bør du ta en liten prat med alle som kan være aktuelle i treningssenteret. Treningssenteret har også fysioterapeuter som danner et fagmiljø som alle drar nytte av.

Må du være litt trent før du bestiller deg en PT?
Det er feil om du tror at du må ha trent litt før du kan starte med PT. En veldig viktig og interessant oppgave for en PT er å kunne hjelpe en utrent kunde i gang på en sikker og effektiv måte.
En PT vil gi deg riktig veiledning i hvordan du skal utøve treningsøvelser og bruke treningsapparater, og du har da mindre sjanser for å pådra deg belastningsskader. Starter du opp med riktig treningsteknikk fra dag 1, vil du ha et godt utgangspunkt for en god, langsiktig og holdbar livsstil.

Trenger du egentlig PT når du har trent i mange år?
Mange som har trent lenge har ofte kommet inn i rutiner som kanskje ikke utvikler kroppen på beste mulige måte, fått en skade eller slitasje. Kanskje har utviklingen stoppet eller motivasjonen blitt dårligere? Da kan en PT være redningen og gi deg tips til nye øvelser, nytt program, eller hjelpe deg til å finne årsaken til at motivasjonen har stoppet og kanskje hjelpe deg videre! Et samarbeid med en PT kan også være springbrettet som trengs for å nå nye og mer utfordrende mål.

Hvordan trener man med en PT?
Det finnes mange ulike måter å trene sammen med PT på. Det kommer helt an på PT, kunde, treningsbakgrunn, evt. sykdom og skadehistorie, mål og begrensninger. På første møtet vil dere bruke tid på å bli kjent. Din PT vil vite hva slags mål du har med treningen, eller kanskje hjelpe deg til å sette deg et mål. Dere vil sammen legge en timeplan som inneholder hyppighet, varighet, tid og sted for å gjennomføre det individuelle treningsopplegget som din PT tilrettelegger for deg etter dine ønsker. En PT gjennomfører gjerne tester sammen med deg, men kun dersom dette er noe du selv ønsker. De første treningsøktene går ofte ut på å gjøre seg kjent med treningsopplegget og dets øvelser, slik at disse kan gjøres på en sikker måte. Et vanlig opplegg kan være at du trener selv noen ganger før det er på tide med en trening sammen med din PT. Jo mer du trener på øvelsene, jo sikrere blir du på øvelsene, desto færre ganger har du behov for å trene sammen med din PT. En annen variant er at du kanskje har en fast tid i uka med din PT og trener øvrige økter alene. Mange ønsker også å trene sammen med sin PT på hver trening i treningssenteret og dette er selvfølgelig mulig.
PT’ens rolle under øktene er å se til at treningen har rett intensitet, nok hvile, at øvelsene utføres riktig, og å motivere og pushe deg til å få ut det lille ekstra du ikke visste du hadde.

Du har veldig store muligheter for å oppnå de resultatene du ønsker, dersom du følger din PT’s råd og treningsplan. Men husk! Det er uansett DU som må gjøre jobben med å trene, det kan ikke en PT gjøre for deg!

Valgmuligheter hos oss?
Våre PT’er tilbyr alt fra 1-1 timer, duo-timer og gruppe-PT kurs.